Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji umiejętności projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego wykorzystywania. Zaprojektowanie specjalistycznego logo wymaga czasu. Logo to jedynie detal marki firmy, ale pozostaje centralnym punktem większości programów brandingowych.
Warto zbadać wnikliwie właściwie każdy detal: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i przeznaczenie projektu logo.
Podstawowe reguły
Rośnie wizualna wymaganie roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z konkurencja. Tam, gdzie kiedyś było tylko kilka firm na określonym rynku albo niszy, teraz mogą być setki lub tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Pragną się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu elementu. Tworzą one wspaniały obraz w naszych umysłach. W współzależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, szatę graficzną pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i sporo innych przedmiotów, aż do wyboru fonty na stronie www.
Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero w przyszłości na tekst. Logo jest małym, niemniej jednak istotnym elementem wizerunku marki.
Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Właściwie każdy klient jest inny, a nawet w tym samym zawodzie wykonują prace na różnorakie sposoby.
Dlatego warto przywiązywać uwagę do poprawnie zaprojektowanego logo.
Sprawdź: polecam zerknąć na informacje o tworzeniu logo