Jak wybrać agencję interaktywną

W dzisiejszych czasach sam dobry produkt to za mało, aby firma przynosiła zyski. Kluczem sukcesu w dystrybucji jest jego dobrze dopasowana promocja oraz marketing. Często jest to zaniedbywane albo robione nieumiejętnie.

Dlatego najlepszym rozstrzygnięciem jest skorzystanie z usług agencji reklamowej, która posiadając odpowiednią edukację a także kwalifikacji jest w stanie zapewnić większe zyski. Co wchodzi w skład obowiązków agencji reklamowej? Bez wątpienia elementarną czynnością jest analiza rynku i przedwstępne ocenienie planowanych działań i strategii. Agencja musi zdecydować w jakim medium odbywać się będzie promocja. Najczęściej wybierana jest ta w social media, ponieważ jest to największe zbiorowisko ewentualnych, przyszłych klientów. Bardzo ważne jest także posiadanie zachęcającej witryny internetowe. Z tego powodu coraz więcej agencji posiada w zanadrzu usługę projektowania stron www. Po umieszczeniu reklam w środkach przekazu, trzeba skontrolować realizowaną kampanie w zgodzie z umową. Po odpowiedniej analizie pozostaje sporządzić raport i poinformować klienta o wynikach i skutkach współpracy. Wtedy firma podejmuje ocenę skuteczności. Agencje reklamowe dzielą się na dwie szerokie kategorie: świadczące pełen zakres usług (full-service) albo te wyspecjalizowane. Te pierwsze odpowiadają za reklamę od początku do końca, w ięc kontrakty są najczęściej długoterminowe i skierowane do dużych firm. Do agencji profesjonalnych możemy zaliczyć: agencje interaktywną (kreowanie firm i marek w internecie), agencje PR (dbanie o wizerunek publiczny firmy/produktu w sieci, jak i oprócz nią), agencje SEO/SEM (zwiększenie widoczności w rankingu wyszukiwania - usługi seo, SEM, adwords), agencje performance (osiągnięcie konkretnego efektu biznesowego), agencje brandingowe (wprowadzenie produktu/usługi na rynek albo gdy marka przechodzi rebranding), agencje kreatywne (Opracowują pomysły na kampanie reklamowe, przygotowują pełen pakiet treści, grafik i wideo) itd. Takie działania na rynku są dosłownie obowiązkowe, jeżeli chcemy ażeby nasza firma utrzymywała się w czołówce.
Źródło: tworzenie stron internetowych poznan.